Södertörn Studies in Education
Serien sorterar under Lärarutbildningen. Redaktörer är Jenny Magnusson, docent i svenska och Helena Hill, lektor i genusvetenskap.
Synliggjord skolkultur: Att forma en inkluderande och hållbar skolvardag för ungdomar i socialt utsatta områden
Bergdahl, Lovisa; Langmann, Elisabet
2024
Den interkulturella blicken i pedagogik: Inte bara goda föresatser
Goldstein-Kyaga, Katrin; Borgström, María; Hübinette, Tobias
2012
Tvära möten: Om utbildning och kritiskt lärande
Strandbrink, Peter; Lindqvist, Beatriz; Forsberg, Håkan
2011
Serier
- English Studies
- Förvaltningsakademin
- Journalistikstudier vid Södertörns högskola
- Läromedel från Södertörns högskola
- Mediestudier vid Södertörns högskola
- Research Reports
- Samtidshistoriska frågor
- Södertörn Academic Studies
- Södertörn Archaeological Studies
- Södertörn Doctoral Dissertations
- Södertörn Philosophical Studies
- Södertörn retoriska studier
- Södertörn Studies in Art History and Aesthetics
- Södertörn Studies in Education
- Södertörn Studies in Higher Education
- Södertörn Studies in Intellectual and Cultural History
- Södertörn Studies in Practical Knowledge
- Text- och samtalsstudier från Södertörns högskola
- Working Paper