Explorativ bildning i strömmande medier

Spotify som ett case
Publication book cover

Ferm Almqvist, Cecilia; Leijonhufvud, Susanna; Ekberg, Niclas

2020

Vilka bildningsprocesser kan urskiljas ur människors Spotifyanvändande? Det visar sig att ett sådant användande är tätt sammanflätat med musikalisk- såväl som digital kunskap. Med ett fokus på de bildningsprocesser som sker i samspelet mellan människa, teknik och musik utmanas förståelsen av vad en strömmande musiktjänst som Spotify kan erbjuda.

”Evolving Bildung in the nexus of streaming services, art and users – Spotify as a case” är ett tvärdisciplinärt projekt som visar hur människans bildningsprocesser villkoras, utmanas och möjliggörs i och med den strömmande medieutvecklingen. Denna bok kan med fördel användas inom utbildningar i musikpedagogik, musikvetenskap, musikproduktion, ljudteknik, pedagogik, kulturstudier, sociologi, samt medie- och kommunikationsvetenskap.

Huddinge : Södertörns högskola, 2020. s. 271.

ISBN 978-91-89109-37-7

Läromedel från Södertörns högskola, 1652-3067; 7

Ladda ner som pdf
Mer information i DiVA
Låna boken